3 december 2009

I brist på bröd äter man limpa

Ett försök till att åka in till stan och till skogen för att hämta lite mer granris misslyckades totalt när jag inser att nycklarna till bilen är i Gävle. Där är inte jag. Suckade lite grann och satte mig och pyntade en krans istället. Men den börjar se lite hängig ut så jag måste hämta nytt ris. Annars tror jag inte att S vill ha kransen till sina föräldrar. Och eftersom hon har skickat pynt på posten verkar det ju som att hon vill ha en.

Ute lyser ljusen så fint. Jag och syster pyntade julgran och garage igår. Det tog en evighet. Men vackert blev det. När jag ork ska jag kanske lägga in en bild. Det är roligt att leka med kamera. Imorgon blir det mer ljuspyssel. Först en sväng till till Rusta och sen fixa mormors trädgård. Mer jul i livet!

Inga kommentarer: