30 juni 2009

Kära Lennart

Idag hade jag tänkt att ringa till en person som skulle hjälpa mig komma i kontakt med Lennart Plahn. Hämtar tidningen först, tänkte jag. Medan jag börjar flippa med telefonnummer bläddrar jag lite i tidningen och hittar hans dödsannons. Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra idag, heter det ju. Jag har skjutit upp och skjutit upp för att få en bättre bild av vad jag ville fråga honom och nu är det försent.


Lennart har skapat ett sagolandskap mitt ute i skogen. Första gången jag var där blev jag förälskad, inte bara i sällskapet, i Plahns värld. Vacker röd stuga och massor massor av figurer överallt. Vart man än tittar kikar ett ansikte mot en. I dammen står slott och hus och speglar sig i vattnet mellan näckrosorna. Kanske kan jag få ihop nåt i alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

www.hjalm.org/plahn/